Comback.

Kanske dags för en uppdatering?! Under sommaren har jag inte prioriterat att skriva här på bloggen. Det är har varit så mycket annat som jag varit tvungen och viljat göra. Nu har vi väl kanske inte haft extremt många soliga och varma dagar här uppe i norr, men jag känner ändå ett större behov av att vara utomhus på sommaren. Datorn lockar inte så mycket, förutom för att kolla det allra nödvändigaste.

Nu är hösten här. Det är också en härlig årstid. Luften är så frisk och de dagar solen är framme värmer den så skönt. Än har jag inte sett några träd som fått höstfärger, men när de får det tycker jag det är väldigt vackert. Mörkret är också här. Det tycker jag är ganska mysigt. Det är avkoppling på hög nivå att tända massa värmeljus, dricka gott te och krypa ihop i en skön stol eller tätt intill min kära sambo.

Några saker som stod på vår lista "Att göra under sommaren" kan vi nu bocka av. De är klara! Det känns skönt. I huset har vi fortfarande några veckors jobb kvar. Det börjar närma sig. Snart blir inflyttningen av, om inget oförutsett skulle hända. Måste gardera mig med det. Känns som att vi sagt att vi snart ska flytta in så länge så jag har börjat undra om den stunden verkligen kommer någon gång?! Men genom att tänka igenom och räkna upp de saker som är kvar att göra har vi kommit fram till att det är nära. Det är alltså inte önsketänkande utan ett faktum. Bara jobba på!

Idag har jag sytt nya gardiner till vardagsrummet. Köpte dem i början av sommaren. Kom sen fram till att det kändes onödigt att sy dem till det vardagsrum som vi har där vi bor nu, istället göra det när renoveringen är klar i andra huset. Men i helgen fick jag sådan lust att förändra, trots att vi inte ska bo här så länge till. Jag sydde upp gardinerna, men klippte inte bort något tyg. Om det sedan skulle visa sig att de är för korta när de ska upp på nya stället så kan jag bara sprätta upp. Det blev väldigt snyggt nu när de hänger på plats. Min darling ska få skruva upp en till gardinstång i ett av fönstrena, sedan är det komplett. Idag har jag även tagit itu med tvätten. Efter att ha suttit och sytt gardinerna i några timmar fick jag sån oerhörd lust att gå ut och röra mig, tog därför en promenad, var skönt. Trots regnet.

Fick ett väldigt glädjande besked idag! Jag har jobb! Fram till jul!! Som förskollärare! Helt underbart! Känner mig lite nervös nu, men väldigt glad, lättad och upprymd! Jag har hoppats så mycket och nu har det gått i uppfyllelse!! Hallelulja! Första dagen imorgon. Håller tummarna för att det går bra med allt. Nu är det bara att ställa om från att ha jobbat med gamla personer hela sommaren till att jobba med underbara, livsglada barn.

Nu ska jag sprida det glada beskedet vidare och sen ska jag laga en utsökt middag till min älskling!!

Ha det fint till nästa gång!


Kommentarer
Postat av: Banana

Grattis, vad bra att du fått mer jobb!

2010-08-26 @ 22:24:41
URL: http://annabanan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0