Härliga sommar!

Vilket undebart väder vi haft nu i flera dagar. Måste erkänna att det var lite svettigt när det var 30 grader varmt, men visst var även det skönt på sitt sätt. Just nu tycker jag temperaturen är alldeles lagom! Jag och lillgumman ska gå ut en promenad idag. Tror vi ska gå till Bjumis badstrand och kolla temperaturen i vattnet.  känner att det skulle vara skönt med en lång promenad. Komma ut ordentligt.

Helgen som var bjöd på studentfirande och bakning av mjukkaka. Vi var i min sambos kusins fina bagarstuga. Vi valde rätt dag. Lördagen var väldigt varm, men söndagen då vi bakade var mulen och sval. Vi hade inte haft det trevligt och baka på en stekhet dag, är redan nog varmt i bagarstugan.


                             

Igår var jag på arbetsintervju igen. Roligt när folk är intresserade. Verkar som att det mest troligt blir jobb till hösten, inte fått någon förfrågan, men det verkar ju som det att döma av att jag i alla fall får komma på intervju. Har några fler jobb jag ska skicka mitt CV till. Tycker jag skickat iväg så många så på något ställe borde jag få napp!?

Det här med jobb till hösten kännetäcknas av känslan skräckblandad förtjusning. Men det ska nog gå bra, själva jobbet vet jag kommer gå bra, det är själva grejen att åka ifrån lilla Elsa. Men nog kommer hon ha det bra med sin pappa. Nyttigt for båda två att få vara hemma tillsammans!

Hej för denna gång!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0