Sol, sol, underbara sol.

Helt underbart, soligt och vart väder idag! Var lite trött i morse. Lillgumman har inte sovit så superbra från morgonsidan. Men hon brukar sova super annars så man får väl inte bli alltför bortskämd;)

Vi började morgonen med att plocka till lite här hemma. Rätt sak på rätt plats, ni vet. De hamnar lätt på helt andra platser med tiden. Sen ringde min älskling och frågade om vi ville komma in till kalix och äta lunch med honom. Det ville vi ju självklart. Var väldigt trevligt att få träffa honom mitt på dagen. Lite jobbigt när han var tvungen att åka tillbaka till jobbet, hade varit underbart om han hade kunnat komma hem med oss. Men man måste ju som bekant jobba.

Jag och sötnosen promenerade från matstället till Coop och handlade lite smått och gott. När vi kom hem stadade jag huset ordentligt. Phu! Var jobbigt i finvädret, men det behövdes. Är ju jämt så fint väder denna underbara sommar så man kan inte vänta på regnet. Bara ta tjuren i hornen och ta tag i det trots att man nästan förvandlas till en blöt fläck.

Vi har även fixat en gräddtårta med jordgubbar idag. Väntade besök, men de kommer imorgon istället. Fick annat besök som uppskattade tårtan, så den blev ju avnjuten i alla fall! Finns kvar till gästerna imorgon också. Dock inte lika fin som älskis tårta till mig på morsdag, finingen!!

Svärmor och svärfar kom förbi en snabbsväng. Visade bilderna som vi fotade på sötnosen igår. Hon tyckte dem var superfina. Var hos en fotograf i luleå igår. Gick jättebra. Hon var så duktig. Känns roligt att ha riktigt fina bilder på henne när hon är liten. Ska bli kul när vi får förstoringen. Ni som vill titta på bilderna kan höra av er så får ni kanske lösenordet;) Väldigt bra fotograf för övrigt, Thords foto!

Just nu ligger mina två älsklingar och sussar. Så gulligt. Stora elsklingen skulle söva den lilla och de somnade båda två! Så kan det gå. Ska gå och se hur de har det nu!

Kram.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0