Måndag igen!

Helgerna går alltid för fort! Varför är det så? Är så härligt när det är fredag och sambis kommer hem från jobbet. Då känns det så roligt att vi får vara hemma allihopa tillsammans. Då känns söndagen ganska avlägsen, men hips vips så sitter man där och det är söndag kväll.

Denna helg har vi hunnit med mycket, kanske därför den har gått så fort. Vi hr varit igång en hel del. I lördags åkte jag iväg till Luleå med en kompis. Vi besökte Arcusloppisen. Ojojoj vad det var folk. Helt ofantligt mycket grejer. Lärdomen vi tar med oss därifrån: Ingen bra ide att försöka spana på en sån där folktät loppis med två småbarn. Nästa gång åker mammorna på egen hand. Folk är som tokiga, de bara plöjer sig fram, tar absolut ingen hänsyn till att man kommer och går med barnvagn.


Igår höll vi på med veden hela dagen. Min kära mor och far  och mina bröder kom förbi och hjälpte till. Guld värt. Min moder var ute och promenerade med Elsa så då kunde jag också hjälpa till att kapa vår ved. Vi hann jättemycket. Känns skönt. Är lite stressad för tillfället, nu när det ska hinnas med både ved och husrenovering. Men men det blir säkert bra. Är för övrigt ofantligt less över att det tar sådan tid innan vi kan flytta in. Men, men thats life....

                          

Idag blir det nog att åka och gratulera min sambos ena brors flickvän, i alla fall för mig och Elsa. Finns ju en del ved kvar att kapa, tror min andra hälft tänkt ta sig an det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0